Logo 1
  • معرفی شرکت

    شرکت تدبیرسازان سرآمد در تاریخ ۱۳۹۰/۰۷/۰۶ به صورت شرکت سهامی خاص تأسیس و طی شماره ۴۱۲۱۵۷ در اداره ثبت شرکت‌‌ها و مالکیت صنعتی شهر تهران به ثبت رسیده است.
    فعالیت اصلی شرکت عبارت است از طرح و احداث و بهره‌برداری نیروگاه‌ها، تولید برق، توزیع و فروش نیروی برق، سرمایه‌گذاری در خرید نیروگاه‌ها، شرکت در مناقصه‌‌های داخلی و خارجی پروژه‌‌های احداث نیروگاه‌‌های تولید برق و اجرای آن، اخذ وام و تسهیلات ارزی و ریالی از بانک‌‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری داخلی و خارجی برای شرکت، انجام فعالیت‌‌های صنعتی مرتبط و هرگونه معاملات مجاز بازرگانی، صادرات و واردات برق مطابق قوانین و مقررات مربوطه می‌باشد.

    شرکت تدبیرسازان سرآمد مالک نیروگاه سیکل ترکیبی ارومیه است

    جدول مشخصات نیروگاه

     

    ظرفیت (اسمی)

    راندمان(درصد)

    ضریب دسترسی(درصد)

    شروع بهره برداری

    1284

    46%

    92%

    1388

     

     

     

  • مدیر عامل

    آقای  مهندس علیرضا صدرآبادی از سال 1390 مدیرعامل شرکت بوده اند

  • ترکیب سهامداران و اعضا هیات مدیره شرکت

    ترکیب سهامداران و اعضا هیات مدیره شرکت

    رديف

    نام صاحبان سهام

    درصد مالکیت

    نماینده در هیات مدیره

    سمت

    1

    شرکت کسترش انرژی پاسارگاد

    37.5

    احمد پیامی

    نایب رئیس

    2

    شرکت تولیدی آرین ماهتاب گستر

    33.75

    محمد ملاکی

    رئیس

    3

    شرکت مدیریت انرژی امید تابان هور

    25

    مهرداد همتی

    عضو

    4

    شرکت توسعه مدیریت انرژی پارسیان

    3.75

    رضا حدادیان

    عضو

    5

    شرکت مدیریت طرحهای صنعتی نفتانیر

    0.0005

    مسعود حجت

    عضو

             

  • مروری بر تاریخچه و وضعیت فعلی

    شرکت تدبیرسازان سرآمد مالک نیروگاه سیکل ترکیبی ارومیه است. مرحله عملیاتی اجرای طرح توسعه نیروگاه سیکل ترکیبی ارومیه با هدف تأمین نیاز منطقه به انرژی الکتریکی و ترانزیت به خارج از کشور از تاریخ ۱۳۹۴/۰۱/۰۱ آغاز شده است. زمین اجرای طرح به مساحت حدود 45 هکتار در آذربایجان غربی و در جنوب شهر ارومیه واقع می‌باشد. ظرفیت واحد گازی نیروگاه 964 مگاوات می باشد. همچنین 2 واحد بخار به ظرفیت 320 مگاوات به بهره برداری رسید، و در حال حاضر ظرفیت اسمی سیکل ترکیبی نیروگاه 1284 مگاوات می باشد. واحد 3 بخار نیز در دست ساخت بوده و پیش بینی می شود در اواخر سال 1401 به بهره برداری برسد.

    پس از شروع بهره برداری واحد 3 بخار، ظرفیت اسمی نیروگاه 1444 مگاوات خواهد شد.

     مشخصات نیروگاه سیکل ترکیبی ارومیه

     نیروگاه ارومیه از نوع سیکل ترکیبی با ظرفیت اسمی ۱۴۴۴ مگاوات است که شامل ۶ واحد گازی و ۳ واحد بخار ۱۶۰ مگاواتی در زمینی به مساحت ۱۲۰ هکتار و توسط شرکت مپنا احداث شده است.

    این نیروگاه در کیلومتر ۳۵ جاده ارومیه به مهاباد در مجاورت پتروشیمی ارومیه قرارداد و در  ۸ تیر ۱۳۸۸ بهره برداری شده است.

    در دی ماه سال ۹۰ سازمان خصوصی سازی اقدام به برگزاری مزایده جهت واگذاری نیروگاه ارومیه به بخش خصوصی نمود و این نیروگاه به شرکت تدبیر سازان سرآمد واگذار شد.

    ظرفیت فعلی این نیروگاه در حال حاضر ۱۲۸۴ مگاوات است و با راه اندازی واحد ۳ بخار، ظرفیت نیروگاه به ۱۴۴۴ مگاوات خواهد رسید.همزمان با راه اندازی واحد اول بخار ، شرکت موفق به انعقاد اولین قرارداد بیع متقابل با وزارت نیرو گردید.

    بر اساس مصوبه هیات مدیره ، مقرر گردیده سهام شرکت در بازار فرابورس ایران عرضه گردد و اقدامات لازم در این خصوص به عمل آمده و پیش بینی می شود در سال ۱۴۰۱ سهام این شرکت در بازار فرابورس ایران عرضه گردد.

سایر شرکت‌ها